West Kowloon Cultural District podczas festiwalu Clockenflap

To co udało mi się przeżyć w zeszły weekend na pewno pozostanie w pamięci na długo. Moi znajomi z Warszawy zawsze się dziwią kiedy mówię im, że idę na koncert bądź festiwal i twierdzą, że to do mnie nie pasuje. Ja jednak uwielbiam atmosferę, jaka towarzyszy festiwalom muzycznym i koncertom. Nie wiem czy to przypadek czy „magia” festiwali, ale za każdym razem poznaję mnóstwo interesujących ludzi i świetnie się bawię.

IMG_5671 IMG_5685 DSC_0909 DSC_0891

W Hongkongu nie ma zbyt długiej tradycji festiwali muzycznych i jest to raczej nowy trend miejski. Rozwój takich atrakcji tak naprawdę jest sprzężony z budową na ziemiach odzyskanych wielkiej dzielnicy West Kowloon Cultural District zainicjowanej przez rząd hongkongski by wspierać rozwój kulturalny miasta. Pracę nad dzielnicą nadal trwają i ukończenie planowane jest na rok 2017. Festiwal Clockenflap odbywa się regularnie od roku 2008.

1

IMG_5725 IMG_5777

Zeszłej jesieni kupiłam bilet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem i niestety zupełnie się rozchorowałam, czego bardzo żałuję, zwłaszcza po emocjach z tego weekendu. Clockenflap to największy i najbardziej międzynarodowy festiwal w Hongkongu. Co roku przez trzy dni listopada bądź grudnia można posłuchać fajnych zespołów zagranicznych oraz miejscowych. W tym roku niewątpliwie gwiazdą był Franz Ferdinand, Four Tet oraz słynna hongkongska piosenkarka, nagrywająca w Stanach – G.E.M. Ja  z wypiekami na twarzy słuchałam koncertu Tegan and Sara i do tej pory nie mogę uwierzyć, że ich wystąpienie trwało tylko godzinę. L Duet grał większość piosenek z najnowszego albumu Heartthrob, choć było też kilka utworów z So Jealous – mojego ulubionego albumu.

IMG_5761 IMG_5756 IMG_5802

Oprócz występów muzycznych na festiwalu można również zwiedzić kilka wystaw kreatywnej sztuki, sztuki wykorzystującej technologię oraz fotografii. Można również uczestniczyć w seansach filmowych niezależnych lokalnych produkcji. Były również stoiska z cateringiem ze znanych hongkongskich restauracji. Dla mnie hitem były sprzedawane świeżutkie kokosy, które uwielbiam i po które wracałam kilkakrotnie. Był również polski akcent. Mianowicie, strefę VIP sponsorowała marka wódki Belvedere.

IMG_5830 IMG_5829 IMG_6011 IMG_6010

A wszystko to nad samiutką Zatoką Wiktorii ze wspaniałą panoramą, neonami miasta i podświetlanymi na tę okazję budynkami.

DSC_0895

IMG_5713

Chodzicie na festiwale? Które są najfajniejsze, z tych, które regularnie odbywają się w Polsce?

3 uwagi do wpisu “West Kowloon Cultural District podczas festiwalu Clockenflap

  1. Ciekawy line-up oraz samo miejsce, chętnie bym się wybrał. O samym HK już nie mówiąc… 🙂

    A ogólnie to, jak dla mnie, bezkonkurencyjny jest OFF Festival w Katowicach 🙂

  2. Najfajniejszy jest Sonisphere festival, właśnie kupiłem bilety ;-). Bardzo lubię koncerty, co roku jestem na kilku. WNo fajnie, fajnie, zazdroszczę tego słońca. G.E.M. to prawie jak R.E.M. 😉 No i literówka na początku – zostanie w pamięci na długo,czy nie-długo? Pozdrawiam.

    1. Sonishpere? To musi być jakiś nowy festiwal, nigdy o nim nie słyszałam? W PL? G.E.M jednak bardzo daleko muzycznie do R.E.M Ja uwielbiam Tegan and Sara i byłam bardzo szczęśliwa, że mogłam je zobaczyć na żywo. A tak poza tym to super, że się u mnie pojawiłeś 😀 Bardzo się cieszę!

Skomentuj

