Hong Kong dreaming

No i stało się.  Zaczynam prowadzić mojego drugiego bloga. Tym razem będzie mniej serio, a bardziej prywatnie. Blog, który prowadziłam wcześniej dotyczył w dużej mierze biznesu, jego uwarunkowań kulturowych w Polsce oraz dynamiki zarządzania zasobami ludzkimi.  Oczywiście moje posty są nadal dostępne pod adresem http://hrmlab.blog.com, ale moja aktywność na blogu skończyła się już jakiś czas temu.

Teraz chcę zaprezentować swoje doświadczenie i przemyślenia dotyczące życia za granicą, konkretnie w Azji. Blisko dwa lata temu przeprowadziłam się bowiem do Hong Kongu. Decyzja o przeprowadzce była przemyślana i dokładnie zaplanowana. Byłam więc przygotowana na życie w innym kręgu kulturowym oraz pod inną szerokością geograficzną. Ponad to, wcześniej byłam pod sporym wpływem kultury azjatyckiej ze względu na zainteresowania oraz ludzi, wśród których obracałam się w Polsce. Mówię po chińsku i mam wrażenie, że do pewnego stopnia udało mi się wgłębić w tą kulturę oraz zachowania typowe dla regionu. Nie mniej jednak, nadal istnieją rzeczy które mnie w Hong Kongu zadziwiają. Życie tutaj jest pełne kontrastów. Różnorodność oraz szerokie spectrum stylów życia, które można tutaj zaobserwować jest naprawdę wyjątkowe.

DSC_0511DSC_0342 DSC_0176DSC_0320

Tak się składa, że z różnych przyczyn wielokrotnie zmieniałam miejsce zamieszkania i miałam okazję poznać bliżej życie aż pięciu dzielnic tego azjatyckiego państwa-miasta. Różnice stają się dla mnie jeszcze bardziej widoczne po kilkumiesięcznym pobycie w Polsce. Stąd zrodziła się również idea i nieodparta chęć stworzenia bloga i podzielenia się swoimi obserwacjami i przemyśleniami. Chciałabym, zatem poruszyć kilka kategorii tematów. Poniżej która lista zagadnień, które zaplanowałam przedstawić w najbliższym czasie.

1. Różne części Hong Kongu, w których miałam okazje mieszkać i dynamika życia, w różnych dzielnicach

2. Przekrój społeczny Hong Kongu. Różni ludzie – różne style życia

3. Jedzenie i kultura spożywania posiłków

4. Obchody chińskich świąt kalendarzowych

5. Ciekawe miejsca warte odwiedzenia – wskazówki dla turystów

6. Konsumpcja – ciekawe produkty, których nie kupisz w Europie

7. Kooperacja kultur- nieporozumienia kulturowe i ich wyjaśnienie ( postaram się również naświetlić ten temat z punktu widzenia prowadzenia interesów w Azji)

8. Biznes w Chinach

Zachęcam do pozostawiania sugestii w komentarzach co by Was ewentualnie zainteresowało z tematów dotyczących Hong Kongu czy życia w Azji. Chętnie uwzględnie wszelkie propozycje w dalszych postach.

3 uwagi do wpisu “Hong Kong dreaming

Skomentuj

